Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    To teraz ciekawe skąd różnice i czy to coś znaczy?
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      dzisiaj znalazłem stronkę na drive2.ru

      Всем доброго морозного утра! На улице -20, дороги перекрыты т.к. в эти минуты олимпийский огонь начинает свое торжественное шествие по центральным улицам города. А я, пожалуй, расскажу Вам, как прошл…


      Ogólnie nieźle zmodyfikowany szkodnik

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        Chyba Ci się tematy popierniczyły. :P
        A i koleś powinien popracować nad wyglądem, bo pasuje idealnie na wiocha.pl
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Mihau, nie dodałem, że chodzi mi o mechaniczne mody tj. silnik, sprzęgło ceramiczne itp.

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • miki1979
            Drive
            • 2013
            • 70
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            Panowie czy ktoś znający dobrze język rosyjski może potwierdzić procedurę sprawdzania tego łańcucha za pomocą VCDS?
            Korzystałem z translatora google i nigdzie nie doszukałem się informacji, że sprawdza się na zimnym silniku.

            U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
            Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
            Ktoś wie jak to interpretować ?

            Auto z 2008 roku, mam przejechane 172 000 km, nic nie stuka, silnik zapala i pracuje cały czas z takim samym dźwiękiem (nie ma jak to niektórzy opisują jakiś stuków przez 2-3 sekundy po odpaleniu na zimno), brak wypadających zapłonów itp., rozrząd nieruszany choć ciągle biję się z myślami czy tego nie zrobić (powstrzymuje mnie chyba tylko brak kasy i wrodzona oszczędność

            Komentarz

            • Grzegorz56
              Rider
              • 2010
              • 266
              • Octavia II (1Z3)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

              Zmiany w silnikach. W silniku CDAA zastosowano "pompę oleju o regulowanej wydajności" - następny element który może działać nie prawidłowo. Według mnie tu leży problem z "hydraulicznym napinaczem łańcucha". Gdy "ujdzie" ciśnienie w układzie to napinacz "rozluźnia" się co przy rozciągniętym łańcuchu podczas uruchomienia silnika może spowodować przeskok.

              [ Dodano: Nie 06 Kwi, 14 12:04 ]
              Wygląd pompy
              Załączone pliki

              Komentarz

              • Kamillole
                Classic
                • 2013
                • 3

                Zamierzam zmienić swoją O1 na cos nowszego wlasnie z tym silnikiem
                Moje pytanie brzmi czy ten silnik jest drogi w urzymaniu i czy sie psuje a jesli tak to co i jaki jest koszt takich napraw

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Kamillole, poszło pw

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Tippo
                    L&K
                    • 2009
                    • 1349
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    Mihau, dokładnie to. Muszę jeszcze popróbować kilka razy, bo aż niemożliwe, żeby nie drgnęło nawet na ostatniej pozycji ( miałem cały czas 0,00 st. po 12h postoju, odpalenie i kilka delikatnych "przygazówek" ).
                    U mnie to samo, auto odpalone po 3 dniowym postoju albo i dluzszym, opisze jak mierzylem, bo pierwszy raz robilem sam na vcds.
                    - Podpiałem kabel, wlaczylem vcds, przekrecilem stacyjke, wszedlem na 93 i odpalilem auto, oboroty od razu pokazalo, obciazenie w % tez a 3 kolumna intake tak jak u ciebie caly czas 0,0 i bez zmian po kilku minutach i dodawaniu gazu. Auto z 02.2012 przebieg 18tys.
                    ps. Dzieki koledze Innova za szybkie dostarczenie kabla

                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    Wczoraj na stronce drive2.ru znalazłem informację o sprawdzeniu łańcucha czy się nie wydłużył za pomocą programu VCDS
                    A czy to cos rzeczywiscie mowi o stanie napinacza?? Bo lancuch moze byc nie wyciagniety lecz za slabo napiety, a to chyba nie do konca to samo.

                    Komentarz

                    • Chris_M
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 108
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez miki1979
                      U mnie jak wczoraj sprawdzałem po 3-dniowym postoju auta VSCD pokazało wartość 0. Chwilę postałem na zapalonym silniku i kiedy nic się nie zmieniało zacząłem jazdę z podłączonym VSCD - przejechałem ok 5 km, od odpalenia upłynęło ok 10 min - wartość fazy ciągle 0.
                      Stan ten zmienił się dopiero w momencie kiedy parkowałem auto (kilkukrotnie poprawiałem przód - tył) - wtedy nagle wartość wskoczyła na -4,38 i tak już zostało.
                      Ktoś wie jak to interpretować ?
                      Ciecz chłodząca osiągnęła temperaturę 60° C?
                      Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
                      A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszę
                      Pozdrowienia,
                      Krzysztof

                      Komentarz

                      • miki1979
                        Drive
                        • 2013
                        • 70
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        Zamieszczone przez Chris_M
                        Ciecz chłodząca osiągnęła temperaturę 60° C?
                        Ja się na tym nie znam, ale wertując internet natrafiłem gdzieś na informację, że w silnikach TSI, w temperaturze 60° C zaczyna działać coś, co w jakiś sposób reguluje rozrządem (wariator?).
                        A ponieważ objaw by pasował, więc o tym piszę
                        Nie sprawdzałem niestety temperatury przy jakiej się to stało, choć wydaje mi się, że było już ponad 60°C. Może w weekend pobawię się ponownie i zobaczę dokładniej kiedy to wyskakuje.

                        Komentarz

                        • michlimes
                          Classic
                          • 2014
                          • 2

                          Rozgladamsie za o2 w benzynie, w oko mi wpadla 1.8 tsi. Jak wyglads jego eksploatacja o na xo zwrocic uwage?
                          Doczytalem w tym watku ze na napinacz rozrzadu, czy jest jeszcze cos co domyslnie nawala?
                          W porownaniu do 1.4 tsi, czy bedzie on bardziej trwaly

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            Zamieszczone przez michlimes
                            Doczytalem w tym watku ze na napinacz rozrzadu, czy jest jeszcze cos co domyslnie nawala?
                            Pompa wody.
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • strazakp
                              Elegance
                              • 2008
                              • 819
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                              Widzę że tutaj kilka osób ma przebiegi ok 100tys km i już deklarują niebawem sprzedaż swoich aut. ja własnie myśle o kupnie któregoś z TSI (1.8 lub 1.4) ale używany. mam na oku 1.8TSI z 2009roku który ma 160tys km....Czy to już dużo??? Pytam bo nie napotkałem na tymforum kogoś z takim przebiegiem w tych silnikach...
                              strazakp

                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                              Komentarz

                              • west
                                Drive
                                • 2009
                                • 40

                                Mam przebieg ok. 160 tym. i jest ok. I uważam ze ten silnik to dobry kompromis pomiędzy niskimi kosztami eksploatacji, osiągami, i komfortem. Myśle ze mozna zrobić zawias, hamulce, program i mamy auto prawie idealne, może nie wyglada ale jedzi, skręca i hamuje lepiej od większości spotykanych aut na drodze.
                                west OII FL Combi 1.8 Tsi

                                Komentarz

                                • strazakp
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 819
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  west, czy jesteś pierwszym właścicielem tego auta? Miałeś przez ten czas jakieś poważniejsze problemy? To pozytywna dla mnie wiadomość że masz już taki przebieg, bo również uważam że to fajny silnik i w sumie O2 z takim chciałbym upolować.
                                  strazakp

                                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                  Komentarz

                                  • west
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 40

                                    Tak, auto kupiłem nowe. Problemy to: wymiana turbo jeszcze na gwarancji, przy ok. 100 tkm, z powodu wycieku oleju gdzieś na jakiejś rurce doprowadzającej olej, wymiana wahacza z tyłu i ciągle czekająca od 2 lat na wymianę, cieknąca pompa wody(przy niskich temp. cieknie sobie gdzieś na uszczelnieniu.) Miałem też wymieniony nastawnik rozrządu jak była cicha akcja serwisowa i to wszystko. Myślę że to nie jest jakaś katastrofa, użytkuje i użytkowałem jeszcze kilka innych aut i na ich tle mogę to auto śmiało polecić.
                                    west OII FL Combi 1.8 Tsi

                                    Komentarz

                                    • chrzanek
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 234
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      107 tys. najechane.Wymiana napinacza przez aso poza tym zero problemów. Litr oleju na 10 tys.osa użytkowana 70% miasto.

                                      Komentarz

                                      • Chris_M
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 108
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Zamieszczone przez chrzanek
                                        107 tys. najechane.Wymiana napinacza przez aso poza tym zero problemów.
                                        Tylko sam napinacz, czy wszystkie 3 elementy, tzn. łańcuch, napinacz i wariator?
                                        Przy jakim przebiegu to było robione?
                                        Pozdrowienia,
                                        Krzysztof

                                        Komentarz

                                        • tom007
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 536
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          Zamieszczone przez Chris_M
                                          Tylko sam napinacz, czy wszystkie 3 elementy, tzn. łańcuch, napinacz i wariator?
                                          Pewnie sam napinacz bo z nim są problemy w 1.8. Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
                                          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                          Komentarz

                                          • Chris_M
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 108
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            Zamieszczone przez tom007
                                            Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
                                            Ciekawe!
                                            A jeszcze ciekawsze, dlaczego VW nie może dać sobie rady z tym problemem, jeśli w jednym silniku on występuje, a w drugim nie.

                                            BTW:
                                            Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?
                                            Pozdrowienia,
                                            Krzysztof

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7460
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              Zamieszczone przez Chris_M
                                              Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?
                                              Nie można tego określić. IMO każdy przypadek jest inny i zależy bardziej od użytkowania silnika niż od przebiegu.
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • chrzanek
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 234
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                1.8

                                                Robione było przy 79 tyś. ASO samo się odezwało.W załącznik wykaz gratów.Co do samego silnika został mi polecony przez dobrego kolegę długoletniego pracownika VAG .
                                                Załączone pliki

                                                Komentarz

                                                • tom007
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 536
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                  Zamieszczone przez chrzanek
                                                  Robione było przy 79 tyś. ASO samo się odezwało.W załącznik wykaz gratów.
                                                  chrzanek, po tym co wrzuciłeś w wykazie elementów to wynika, że u Ciebie to była grubsza sprawa, bo poza napinaczem wymieniany był wałek rozrządu.
                                                  Wiele osób miało wymieniany napinacz i nikt chyba nie miał ruszanego wałka, więc opisz co dokładnie się stało i jakie były objawy. Wymiana wałka rozrządu przy 79kkm nie jest normalną rzeczą.

                                                  Zamieszczone przez Chris_M
                                                  Zamieszczone przez tom007
                                                  Wariator (nastawnik) dotyczy przede wszystkim 1.4 CAXA, a w 1.8 raczej nie stwarza problemów.
                                                  Ciekawe!
                                                  A jeszcze ciekawsze, dlaczego VW nie może dać sobie rady z tym problemem, jeśli w jednym silniku on występuje, a w drugim nie.

                                                  BTW:
                                                  Przy jakim przebiegu pojawia się problem z łańcuchem rozrządu w silniku 1.8?
                                                  Chris_M, 1,4tsi i 1.8tsi to inne rodziny silników i różnią się w wielu elementach, więc ciężko porównywać. VW rozwiązało problem w 1.4 rezygnując z CAXA i w prowadzając nową konstrukcję na pasku. Natomiast w nowym 1.8 pozostawili łańcuch.
                                                  Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                                  Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                                  Komentarz

                                                  • andrzej111
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1391

                                                    Zamieszczone przez chrzanek
                                                    Co do samego silnika został mi polecony przez dobrego kolegę długoletniego pracownika VAG .
                                                    Współczuje kolegi
                                                    A tak swoją drogą to ciekawe czy bez kolegi ASO by się odezwało...
                                                    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...